TÜRKİYE HAREKETLİLİĞİ (SERA GAZI SALINIMI VE KÜRESEL ISINMA)
Türkiye Hareketliliği (1. LTT Etkinliği)
LTT konusu: Sera gazı salınımı ve küresel ısınma
Şehir : Eskişehir
Ev sahibi kurum: Gazi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi
Hareketlilik zamanı : 22/11/2021-26/11/2021
Hareketlilik şekli : Harmanlanmış hareketlilik
Yerel katılımcı sayısı : 250
Hareketliliğin kısa özeti
Hareketliliğe 4 ortak ülkeden ( Fransa, Romanya, İspanya ve Bulgaristan) 8 öğretmen ve 17 öğrenci fiziksel olarak, bir ortak ülkeden (İtalya) ise sanal katılım olmuştur. Ayrıca okul içinde ve dışında yapılan etkinliklere okulun birçok öğretmen ve öğrencisi dahil olmuştur. Tepebaşı belediyesinin yönetici ve personeli çeşitli eğitim faaliyetleri düzenleyerek ve katılımcıları kurumlarında misafir ederek aktiviteye dahil olmuştur. Eskişehir Teknik üniversitesi ve Eskişehir Osmangazi üniversitesinin öğretim üyeleri katılımcılara konularla alakalı seminerler vermiş ve ayrıca temayla ilgili eğitimler düzenlemiştir. Eskişehir'deki katı atık tesisinde görevli mühendis ve teknisyenler, katılımcıları tesislerinde ağırlayarak tesisin çalışma mekanizması, sera gazı emisyonları ve yenilenebilir enerjiler hakkında katılımcılara sunumlar gerçekleştirmiştir. Şehir dışı kültür ve alan gezileri kapsamında Akşehir Belediyesi eğitmenleri ve yöneticileri de katılımcıları misafir etmiş, kurumuş göller olan Eber ve Akşehir gölleri hakkında bilgilendirmelerde bulunmuş, Nasreddin Hoca’nın Türk kültüründeki yeriyle ilgili sunumlar gerçekleştirmişlerdir. Ayrıca katılımcılara Akşehir ilçesinin kültürel tanıtımını sağlayan çeşitli hediyeler vermişlerdir.
Bu etkinlik sayesinde katılımcılar sera gazları hakkında bilgi sahibi olmuşlar ve var olan kavram yanılgılarını giderme fırsatı yakalamışlardır. Ayrıca sera gazları ve küresel ısınma arasındaki ilişki konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmişlerdir. Katılımcı okullar konuyla alakalı olarak okullarındaki öğretim yöntem ve teknikleri zenginleştirecek öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmuşlar ve ilgili derslerin içeriğinde kullanılmak üzere somut çıktılar edinmişlerdir. Aktiviteyle tüm ortak okulların çevre müfredatına teoriden pratik uygulamalara doğru bir katkıda bulunulmuştur.